Wednesday, March 15, 2017

gastrik selepas melahirkan anak sembuh

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera

Gastrik atau pedih ulu hati seringkali dikaitkan dengan perut kosong sebab tidak makan atau lewat makan. Tetapi ada juga yang mengalami masalah ini walaupun sudah makan. Ini kerana secara umumnya gastrik terbahagi kepada 2 iaitu Gastritis (keradangan  lapisan mukosa yang melapisi dinding perut) yang selalu berlaku apabila perut kosong dan Ulser perut atau peptik pada lapisan sel yang lebih dalam (lebih teruk daripada gastritis) yang berlaku walaupun selepas makan.






Apa itu Gastrik?
Gastrik adalah sejenis penyakit dan sakit yang dialami dibahagian perut kerana dinding perut telah terhakis disebabkan oleh gas hidroklorik yang dihasilkan secara semulajadi oleh perut. Ianya berlaku apabila kandungan asid hidroklorik di dalam perut tidak setabil semasa proses pencernaan. Rembesan asid yang tinggi akan melemahkan lapisan pelindung@ mukosa. Sekiranya ini berlaku, ia akan menyebabkan ulser dimana kesan asid hidroklorik akan sampai kepada sel dan menyebabkan keredangan.








Biasanya simptom yang selalu terjadi apabila gastrik yang kita tahu ialah sakit di bahagian perut kan. Jom kita lihat tanda-tanda yang lain lagi.

Apakah tanda-tanda lain gastrik?


  • - Rasa senak, berangin dan kembung.
  • - Sendawa berulang kali
  • - Kerap kentut selepas makan
  • - Rasa mual@loya dan muntah
  • - Berat badan turun(peringkat kronik)
  • - Hilang selera makan
  • - Najis berwarna hitam seperti tar dan muntah yang mengandungi darah(peringkat kronik)


Setiap masalah pasti ada puncanya,begitu juga dengan gastrik ni. Puncanya mestilah daripada pemakanan kita dan juga gaya hidup yang kurang berkualiti. Gas yang sepatutnya digunakan untuk pencernaan makanan dekat perut telah tertolak naik keatas melalui esopagus. Ketahanan kulit perut dengan kulit dekat saluran esofagus kita ni lain. So,kulit perut yang tebal tu biasanya memang tahan denngan asid ni tetapi tidak pada kulit dekat esopagus. Dia tidak tahan asid tu,sebab tu rasa terbakar,panas,perit dan sakit.

Antara punca penyakit gastrik adalah:

  1.  Pesakit tidak menjaga waktu makan dengan betul atau skip meal
  2. Tekanan /Stress
  3. Pengambilan ubat-ubat penahan sakit seperti ponstan dan voltaren dalam jangka masa yang panjang.
  4. Jangkitan bakteria sejenis kuman iaitu Helicobacter Pylorii
  5. Merokok
  6. Makanan yang pedas dan masam
  7. Makanan bergoreng dan terlalu berminyak
  8. Minuman berkafein seperti teh dan kopi
  9. Pengambilan minuman beralkohol
  10. Pengambilan ubat tradisional yang telah dicampur dangan steroid.

Makanan yang menyebabkan gastrik





Saya juga pernah mengalami situasi seperti ini setelah saya melahirkan anak dan sekarang saya mempunyai 4 orang cahaya mata. Sehingga satu tahap yang saya sendiri tidak dapat menahan kesakitan, anak dibiarkan menangis kerana mahukan susu ibu. Peritnya hanya yang mengalami sahaja yang tahu. Masa tu masih dalam pantang lagi dan saya dijaga oleh nenek, masa ni belum kenal Shaklee lagi. Biasalah kalau orang tua-tua kan banyak petua, oleh kerana kesihan melihat keadaan saya nenek pun membuat satu ramuan daripada belacan(kalau tak tahu google) lalu disapu dibahagian yang sakit dan diurut la. Hemmm bau dia harum semerbak satu badan cuba kamu bayangkan, nasib la saya ni cucu yang baik so layankan saja la. Sampai macam tu sekali tragesnya u allsss. Begitu la ceritanya sampai sekarang saya ingat dan Alhamdulillah saya ditemukan dengan Shaklee oleh sahabat saya merangkap upline saya didalam biz Shaklee.

Bagaimana suppliment Shaklee ni dapat memulihkan penyakit gastrik ni?

Ni pengalaman saya sendiri, masa ni tujuan saya beli prodak Shaklee bukan kerana gastrik tetapi kerana ingin berpantang secara semulajadi disebabkan masa anak pertama saya tidak sesuai makan jamu. Alhamdulillah serasi dengan saya dan saya tidak mengalami gastrik yang teruk seperti dulu. Lebih-lebih lagi anak kedua saya ni kembar, penyusuan susu ibu tu lebih kerap dan akan membuatkan rasa lapar cepat. Tetapi memang saya tidak mengalami gastrik pun. Rupa-rupanya didalam set berpantang tu sebahagiannya ada termasuk prodak set gastrik terutamanya yang paling saya suka iaitu Esp(Energising Soy Protein)non-Gmo.

Inilah set gastrik yang saya maksudkan tadi. Lihat dibawah..

                                     


Peppermint Ginger Plus
Peppermint Ginger Plus memang dirumus khas untuk membuang angin dalam badan. Kalau anda rasa anda dah mula loya atau nak makan makanan yang berangin. Elok ambil peppermint ginger plus ini dahulu sebelum mengambil sebarang makanan.

ESP

Kalau ada gastrik atau luka2 dalam perut tu ESP paling wajib anda ambil. Ini kerana ESP akan membantu membiaki luka dan sel – sel dalam perut anda. Jika dibiarkan luka tersebut boleh menjadi ulser dan lebih menakutkan lagi ia boleh merebak menjadi kanser pula.

Ostematrix

Ostematrix pula akan membantu menutralkan asid yang penuh dalam perut anda. Selain itu, Ostematrix juga melancarkan pembuangan najis dan mengelakkan sembelit.
Bila asid dah kurang, luka dah baik, setiap hari ke toilet. Barulah kita ceria dan seronok nak lakukan aktiviti harian.

Dianatara testimoni-testemoni yang telah berjaya dengan menggunakan prodak Shaklee.

Testimoni #1


Testimoni #2

Semua ini adalah testemoni yang telah berjaya mengatasi masalah gastrik mereka.
Dengan hanya mengamalkan Esp sahaja pun sudah memadai. Bergantung kepada penerimaan diri masing-masing juga. 

Berminat dengan set gastrik ni dan tidak mahu lagi bergantung hidup dengan ubat-ubatan yang akan memberi kesan sampingan kepada tubuh badan kita. 

Hubungi saya Wana untuk keterangan lebih lagi mengenai prodak.. 
www.wasap.my/60168155559


No comments:

Post a Comment